Harrastevoimistelijan polku

 

Uudet jäsenet aloittavat harrastevoimisteluryhmissä.
Ryhmissä harjoitellaan ikäryhmälle sopivia voimistelun alkeita ja luodaan monipuolista motorista pohjaa, josta on hyvä jatkaa liikunnallista elämää. 

Mikäli innostus voimisteluun kasvaa, on seuramme jäsenillä automaattisesti paikka seuraavan kauden ryhmissä. Voimistelijan polku etenee lapsen oman kehityksen ja tason mukaan. 

Harrastevoimistelijan polku Viipurin Reippaassa:

                 →Kultaryhmä
                       →HopearyhmäKultamerkki suoritettuna
                          →PronssiryhmäHopeamerkki suoritettuna 
Harrastevoimistelu
(uudet jäsenet)
Pronssimerkki suoritettuna  
FreeGym
(Kaikille)
   


Suosittelemme, että lapset harrastavat jokaisella tasolla vähintään vuoden. (Merkkejä ei kannata ahnehtia montaa kerrallaan.)

 

Merkkiryhmiin (Pronssi, Hopea, Kulta) pääsee suoritettuaan temppumerkin. Temppumerkkitestejä suoritetaan kevätkauden päätyttyä. Testeissä tulee suorittaa tietty määrä valittuja voimisteluliikkeitä, jotta saa merkin. Merkin saatua voi siirtyä kyseiseen ryhmään. Tällä merkkijärjestelmällä pyrimme saamaan ryhmiin saman tasoisia lapsia, jotta valmennus ja harjoitteet ovat sopivan haastavia kaikille.

Kevään merkkisuoritusten jälkeen voi ilmoittautua suoritetun merkin perusteella syksyn ryhmiin:
Pronssimerkillä Pronssiryhmään
Hopeamerkillä Hopearyhmään
Kultarmerkillä Kultaryhmään

Merkkisuoritukset tehdään keväisin kyseisessä järjestyksessä. Samana keväänä voi siis kokeilla suorittaa useampaakin merkkiä. Tätä ei kuitenkaan suositella, ellei lapsella ole aikaisempaa taustaa voimistelusta tai liikunnasta josta hän on hankkinut voimistelukokemusta ja on selvästi valmis suorittamaan useamman merkin.

 

MERKKISUORITUSTESTIEN LIIKKEET

PDF-tiedostoUudet merkkisuoritusliikkeet 2020.pdf (66 kB)

Merkkisuorituksiin löytyy ohjevideot seuran Instagramista
https://www.instagram.com/viipurinreipas/

Perusryhmien lisäksi on valittavana lisäharjoitusryhmiä, joita voi valita mikäli haluaa voimistella useamman kerran viikossa.

Lisäharjoitusryhmiä on eri tasoille (esim. kultaryhmien lisätreenit) ja lisäksi voimistelulajettain esimerkiksi TeamGymiin suuntaava lisäharjoitus joka sopii kaikille!